zondag 30 oktober 2011

Knock, Knock...De winter staat weer voor de deur..!

Tijd voor een nieuwe garderobe!

We worden overladen met de nieuwste Fashion Musthaves van de grootste merken. De nieuwste kledingstukken, tassen, schoenen, sieraden...
Vrouwenharten gaan sneller kloppen, Oogjes beginnen te twinkelen en we denken maar aan 1 ding: Hebben, Hebben, Hebben!
Zonder dat we het doorhebben veranderen wij in ware FashionZilla's.

Je kent het wel, vrouwen die uren voor de H&M wachten om een Collectors Item te bemachtigen. Studenten die de seconden aftellen voor hun studiefinanciering. Als een gek het land afreizen voor die ene paar laarzen. Wij vrouwen gaan tot het uiterste als het op shoppen aankomt.

Soms maken wij FashionZilla's ook fouten, zoals impulsieve of ondoordachte aankopen. Prijskaartjes hangen er na een jaar nog aan. Zonde!

We worden verblind door mooie foto's van supermodellen en celebrity's in tijdschriften met de nieuwste trends. Dat willen wij natuurlijk ook. Wat we soms vergeten is:
 1. Dat ons lichaam niet gephotoshopt wordt.
 2. Dat we niet mee kunnen doen aan alle trends (ondanks dat we dit heel graag zouden willen).

Denk aan de "SkinnyJeans" trend door Kate Moss! Voor sommige vrouwen zou het verboden moeten zijn om skinny jeans aan te trekken (including me)! Afgelopen zomer waren de shorts erg hot. Iemand met minder mooie benen zou deze trend ook aan zich voorbij moeten laten gaan. Toch is het moeilijk om de verleiding te weerstaan en kom je met een paar skinny's / short's thuis.

Ik heb heb me voorgenomen om dit jaar winterproof te worden door te kijken naar mijn eigen lichaam! Wat zijn mijn mooiere en wat zijn mijn minder mooiere punten. Hoe accentueer ik mijn pluspunten en hoe verberg ik mijn minpunten. Dit in combinatie met de nieuwste trends. Ken je vormen, maak je eigen trends! Ook wil ik dit jaar "duurzaam" shoppen. Investeren in kleding die niet snel uit de mode raakt zodat ik er lang van kan genieten en mijzelf over een paar jaar niet hoeft te schamen voor mijn kledingkeuze van nu!

Dat noem ik nou eens een Winterproof begin!
S.K.